INDIE 2018 🇮🇳 - NEW DELHI
Zdravíme všechny příznivce rajčete. Toto album začneme květinami, které nám rostou na zahradě. Příjemně se nalaďte, budeme cestovat.
Bugenvilea (Bougainvillea) je dřevnatá, stálezelená liána, rod z čeledě rostlin nocenkovitých, který je tvořen 14 až 18 druhy. Rod pochází z tropických oblastí Jižní Ameriky a je hojně pěstován v tropech i subtropech po celém světe. Důvodem obliby těchto dlouze kvetoucích rostlin není vzhled květů, ale velké, tenké, jakoby pergamenové, barevné listeny, které drobné květy podpírají a také její nenáročnost a dlouhověkost.


Rostliny poprvé popsal v roce 1766 francouzský botanik Philibert Commerçon v Brazílii a roku 1789 byly pojmenovány podle francouzského badatele a admirála Louise Antoine de Bougainville, velitele výpravy, při které byly objeveny.
Ekologie	

Bugenvilea je tvárná liána, která roste na teplých, osluněných místech v kypré a propustné půdě. Požaduje průběžně dostatek, nikoli však nadbytek vláhy, neprospívají ji dlouhodobá období sucha. Ve své domovině nemá období klidu, roste a kvete během celého roku. Pokud je vysazena v chladnějším podnebí, přestává růst již při teplotách okolo +15 °C a tehdy potřebuje sucho.

Nejvíce kvete, pokud se délka dne rovná délce noci. Jestliže roste v oblastech nedaleko zemského rovníku, kde jsou den a noc přibližně stejně dlouhé, má tendenci kvést po celý rok. V místech položených dále od rovníků nejčastěji rozkvétá na jaře nebo na podzim, v dobách tamní rovnodennosti.
Vytrvalá, stále zelená, postupně dřevnatějící rostlina, která roste jako rozložitý keř, malý strom nebo se popíná po jiných rostlinách či různých oporách. Větve má řídce porostlé trny, kterými se zachytávají za podpěry a střídavými, řapíkatými, celokrajnými listy s lesklými čepelemi vejčitými až elipticky kopinatými, které jsou někdy chlupaté.

Koncové vrcholičnaté květenství je obvykle tvořeno třemi drobnými, stopkatými květy; každý květ je podepřen nejčastěji třemi velkými žlutými, červenými, fialovými, růžovými, oranžovými nebo bílými listeny. Květy jsou oboupohlavné, nálevkovitého tvaru, asi jen 0,5 cm široké, mají pět nebo šest nevýrazných okvětních lístků, které jsou bílé, slabě nažloutlé či narůžovělé. V květu bývá pět až deset tyčinek vespod nitkami srostlých, vřetenovitý semeník na stopce a krátká čnělka nesoucí třepenitou bliznu. Ze semeníků se po opylení vyvinou válcovitá, žebrovatá semena s endospermem.
Použití

Bugenvilea dokáže po pevné opoře vyšplhat 5 m a výše, zachycuje se přitom svými trny. Mimo volného, přirozeného keřovitého tvaru ji lze vypěstovat do vzhledu vzrostlého stromu či vyššího keře, nebo se používá jako okrasný a těžce prostupný živý plot. Velmi dobře snáší stříhání a rychle obrůstá, je proto vděčnou rostlinou při tvarování bonsají.

Rozmnožování

Rostliny se množí hřížením mladých stonků nebo zdřevnatělými, polovyzrálými či kořenovými řízky, které při spodní teplotě minimálně 30 °C zakoření do 6 týdnů. Zakořeněné řízky mají velmi křehké kořínky, které není radno poškodit, jinak se růst na dlouho zastaví. Povyrostlé rostlinky se seřezávají, aby se rozkošatěly, nebo se výhony v mládí ohýbají a tvarují.
Jednotlivé druhy se mezi sebou kříží a snadno vznikají nové kultivary. Většina dnes pěstovaných kultivarů je výsledkem křížení tří nejdůležitějších druhů

bugenvilea lysá (Bougainvillea glabra) – je liána nebo hustý keř, má tenčí větve rostoucí ve všech směrech a krátké a tenké ostny s tupou špičku, listy bývají pouze někdy na rubu řídce chlupaté a špičaté trojúhelníkovité listeny mají purpurově fialovou barvu
bugenvilea nádherná (Bougainvillea spectabilis) – má velké a hustě chlupaté listy a výrazné zakřivené trny, listeny má poměrně velké a růžové, žluté, rezavě červené nebo fialové
bugenvilea peruánská (Bougainvillea peruviana)  je liána nebo rozvolněný keř, trny má v mládi rovné a později zakřivené, listy velké a lysé, okrouhlé listeny jsou tmavě fialové barvy a jsou velmi jemné na dotek
Existuje již více než 300 kultivarů, některé vznikly spontánně a jiné uměle. Mnoho rostlin již jsou potomci hybridů a nelze u nich určit původ. To vedlo ke vzniku několika názvů pro stejný kultivar
A my se můžeme vydat na cestu. Čeká nás let dlouhý 3,5 hodiny ze Srí Lanky do Indie.
Jsme připraveni na cestu. Ještě odevzdat kufr .
AYBOWAN vítejte na letišti v Colombo.

Mezinárodní letiště Bandaranaike, známé jako letiště Katunayake a mezinárodní letiště Colombo (IATA: CMB, ICAO: VCBI) je hlavní mezinárodní letiště sloužící Srí Lance. Je pojmenováno po bývalém předsedovi vlády SWRD Bandaranaike a nachází se na předměstí Negombo, 32 kilometrů severně od hlavního města Colombo. Je spravována společností Airport and Aviation Services (Sri Lanka) Ltd a slouží jako středisko SriLankan Airlines, národního dopravce Srí Lanky a domácího dopravce Cinnamon Air. Další letiště sloužící městu Colombo je letiště Ratmalana, které slouží především domácím destinacím.
Letiště začalo jako letiště Royal Air Force v roce 1944 během druhé světové války , stanice RAF Negombo . V roce 1957 předseda vlády SWRD Bandaranaike odstranil všechna britská vojenská letiště z Ceylonu (Srí Lanka) a letiště bylo předáno královskému ceylonskému letectvu (RCyAF) a přejmenováno na Katunayake; jeho část stále zůstává vojenským letištěm. V roce 1964 Anil Moonesinghe , ministr komunikací, zahájil výstavbu nového mezinárodního letiště, které nahradilo Ratmalanu s kanadskou pomocí. Letiště bylo dokončeno v roce 1967 a letecký dopravce Air Ceylon zahájil mezinárodní operace z něj pomocíHawker Siddeley Trident a britskou společnost British Aircraft Corporation (BAC) VC-10 pronajaté British Overseas Airways Corporation (BOAC) . To bylo pojmenované podle bývalého předsedy vlády SWRD Bandaranaike , v roce 1970. To bylo přejmenováno Katunayake mezinárodní letiště v roce 1977, ale byl změněn zpátky na Bandaranaike mezinárodní letiště v roce 1995.
Dne 7. listopadu 1971 přistál první letadlo Boeing 747 na letišti. Boeing 747-200B bylo provozováno Condor a přivezlo  německé turisty z Frankfurtu nad Mohanem . Na počátku 90. let 20. století byla pozice letištní dráhy (04/22) posunuta na sever a stará dráha byla provedena jako pojezdová dráha pro odletové a příletové letadlo. Projekty rozšiřování letišť byly v nedávné době provedeny na letišti v rámci projektu rozšíření fáze II. Molo s osmi leteckými mosty otevřen v listopadu 2005. Nový terminál s dalšími osmi branami je navržen pro stavbu v rámci etapy II projektu II. Výstavba nového projektu II. Fáze výstavby fáze II se očekává, že začne v dubnu 2017 a očekává se dokončení do roku 2020.
Dne 7. května 2007 se vláda Srí Lanky rozhodla přesunout některé operace vojenského letectví z prostoru přiléhajícího k letišti do SLAF Hingurakgoda , čímž připravila cestu pro další civilní operace. V rámci programu rozvoje letišť byl v červnu 2010 mezi stanicí Sekretariát letiště a letiště zahájen osobní vlakový servis. Rovněž byly představeny plány na rozšíření expresního vlaku na letišti Colombo-Katunayake na mezinárodní letiště Ratmalana . Letiště využívá společnost Emirates jako alternativní letecké letiště pro letadla Airbus A380 . Dne 9. ledna 2012 společnost Airbus A380-800 provozovala společnost Emirateslet EK 413 z Sydney přistál na mezinárodním letišti Bandaranaike. Toto bylo poprvé v historii, že Airbus A380 přistál na letišti Srí Lanky. EK 413 odjela z Sydney na cestě do Dubaje, ale potřebovala prestavku na tankování. Původně plánoval tankování v Singapuru , místo toho bylo rozhodnuto přistát v Colombu.
Mezinárodní letiště Bandaranaike je vybaveno 18 dvojitými jetway brány v přípravě na letecké společnosti představující Airbus A380.

Společnost SriLankan Airlines je největší leteckou společností působící na letišti s flotilou 25 letadel Airbusu v Colombo, která poskytuje pravidelné služby do Evropy, na Středním východě, v Indii, v jihovýchodní Asii, na Dálném východě a do Austrálie.

Letoun Emirates A380, který je jedním z největších letadel na světě, byl srdečně vítán na mezinárodním letišti Bandaranaike (BIA), Katunayake 14. srpna 2017. Tento jednorázový let prokázal důvěru v nově vzkříšenou přistávací dráhu BIA, A380 tam přistát. Jedná se o významný milník pro letecký průmysl na Srí Lance a BIA. Zajímavé je, že byl pilotován ze Srí Lanky.
Terminál 1 byl otevřen v roce 1967 a je nejstarším a největším terminálem na letišti. Má 12 bran. Oblasti příjezdu a odletu jsou odděleny vodorovně. Všechny mezinárodní lety používají tento terminál, dokud terminál 2 neotevře v roce 2019. Terminál se skládá z hlavní terminálové budovy, která je přímo spojena s jedním přístřeškem, ve kterém jsou umístěny všechny brány. Jakmile jsou cestující odbavení bezpečnostní kontrolou projdou dlouhými, ramenními chobami brány 6-14. Na horní úrovni tohoto sálu jsou dva salonky. V hlavní části terminálu se nachází Serendib Lounge společnosti SriLankan Airlines a Salonek Palm Spirit. Tato oblast má obchody bez cla, čajovna, kavárna, kuřácký salonek a denní pokoje a sprchy.
Terminál 2 se plánuje otevřít v roce 2019. Je plánováno, že bude mít 8 bran, přičemž místa příjezdu a odletu budou vertikálně oddělena. Nový terminál s osmi dalšími bránami se navrhuje postavit v rámci etapy II projektu II. Rozšíření. Výstavba nového projektu II. Fáze II byla zahájena v dubnu 2017 a předpokládá se, že bude dokončena v roce 2019. Nové molo s osmi palubními vchody a 14 nástupními můstky pro cestující s přídavnou brankou se dvěma nástupními můstky pro Airbus A380, budou zahrnuty do navrhovaného nového vývoje.
Terminál 3 byl otevřen v listopadu 2012 a zpracovává všechny vnitrostátní lety. Jeho příjezdové a odjezdové prostory jsou od sebe odděleny horizontálně. 
Cargo Terminál byl otevřen v říjnu 2009 a zpracovává všechny nákladní lety. Jeho příjezdové a odletové prostory jsou od sebe odděleny horizontálně.
Mezinárodní letiště Bandaranaike má jednu dráhu (04/22) s asfaltovým povrchem. Vzdálenosti vzletu a přistání jsou 3441 m a 3.350 m.] Navíc se vláda rozhodla investovat na druhou přistávací dráhu na letišti, což umožní A380 přistát v Colombo. Existuje také plán na vybudování dalšího pojížděcí dráhy, která by umoznila v budoucnu přistávat  A380. Kromě toho bude v druhé fázi projektu rozšíření BIA mít druhou přistávací dráhu, která je rovněž schopna přizpůsobit model A380 s jinou pojezdovou dráhou na druhou přistávací dráhu.
Duty free obchody.
Obrázek na záchodě zakazuje umívání nohou v umyvadle. Cestující jsou z různých zemí a mají různé návyky pro nás nepředstavitelné.
Suvenýry ze Srí Lanky.
Kosmetika z kokosového oleje.
Na letišti se nachází i motlitebny pro muslimy.
My už nastupuje do letadla.
Příjemné letušky nás vítají na palubě.
Shanaka si dal rýží s kuřecím masem a kari.
Já rýži se zeleninou. Občerstvení na palubách srilankan airlines je velmi chutné.
Vítejte v Indii.
První cesta vždy míří na toaletu. Zajímavé označeno.
Mezinárodní letiště Indira Gandhi 
 slouží jako primární civilní letecký uzel pro oblast národního hlavního města Dillí , Indie . Na letišti, které jsou rozloženy na ploše 5,106 akrů (2.066 ha), se nachází v Palam , 15 km jihozápadně od New Delhi nádraží a 16 km od centra New Delhi
Letiště pojmenovano podle Indira Gandhiové , bývalé předsedkyně vlády Indie , je nejobtížnějším letištěm v Indii, pokud jde o osobní dopravu od roku 2009.  Je také nejrušnějším letištěm v zemi, pokud jde o nákladní dopravu, která překonala Mumbai v průběhu konce roku 2015. V kalendářním roce 2016 se jednalo o 21. nejzaměstnanější letiště na světě a 10. nejzaměstnanější letiště v Asii, které zajišťovalo přepravu cestujících přes 55 milionů cestujících. Letiště ve více než 57,7 milionu cestujících ve fiskálním roce 2016-17.] Jedná se o nejrušnější letiště pro letadla Airbus A320
Už jsme očekáváni.
Čekal na nás klučina z hotelu. Rozhodně se vyplatila tato služba. Přistáli jsme velmi brzo ráno.
Po odpočinku dopoledne snídaně až do postele.
Jdeme prozkoumat okolí hotelu.
Okolí Centrál parku. Obdobní pasáže.
Centrální park
U stanice metra Rajiv Chowk na Connaught Place je krásně udržovaný  park o rozloze 41 500 m2 . S nespočetnými stromy a keři, včetně kvetoucích rostlin kolem roku, má zářivé lampy a čtyři vodní plochy včetně kaskády. Amfiteátr 350- sedadlo slouží pro kulturní aktivity přidává další hodnotu tohoto parku. Centrální park je vhodný pro ranní procházku.
Ve středu parku je velká indická vlajka.
Nějaká demonstrace.
Vzpomínková akce na Gándího za účasti předsedy vlády.
Obchod Baťa.
Tři auta s protekční značkou. Něco to vypovídá i IQ majitele. Mě se to nelíbí, jako by majitel auta naznačoval, že je blb.
Byli jsme vtaženi do obchodu se starožitnosti.
Na ulici se všude vaří.
Granátové jablko je aromatické ovoce se sladkokyselou chutí, plod granátovníku obecného, 
Z granátového jablka se využívá především šťáva, ze které se dělá řada koktejlů a džusů, nejznámějším nápojem je orientální nealkoholický nápoj šerbet. Oblíbený je také sirup grenadina, který se často používá v koktejlech. Dále se využívá ve studené kuchyni, kde se přidává do mnoha salátů. V teplé kuchyni se přidává především k drůbeži, grilovanému masu a rybám. V Asii se využívá i jako koření, k tomuto účelu se lépe hodí divoce rostoucí rostliny, především z úpatí Himálaje.

Jadérka a listy obsahují fytoestrogeny s příznivým vlivem na zdraví mužů i žen, dětí, starců- ovlivňují stav cév, kůže aj.

Fenolické látky obsažené ve šťávě působí proti některým střevním parazitům

Granátová jablka se pěstují v celém Středomoří, Indii, Argentině, USA a po celé Asii. Za nejkvalitnější jsou považovány plody z Íránu. Sklizeň probíhá v září až listopadu, výjimečně i dříve.
Nepřeberné množství koření.
Prodejce betelových listů. Všichni zvykají a plivou na zem.
Pouliční tetovací salón.
Je čas oběda. Tak si musíme vybrat . Ještě že Shanaka může překládat.
Papája obecná (Carica papaya) je teplomilná rostlina z čeledě papájovitých, vyznačující se velkými jedlými plody. Je to jediný druh rodu papája.
Sušenky dělané na ulicí. Koupili jsme a ochutnali. Samozřejmě jako turisté jsme zaplatili trojnásobnou cenu.
Bude večeře. Objednali jsme si Masala thosu.
Indové rádi ji jablka.
Náše Škodovky je vyrábí v Indii.
Na ulicí potkáváme zajímavá vozidla. Všichni jedou a troubí.
Pouliční holič
Dnes se s vámi loučíme. Čeká nás další zajímavý program. Zdravíme vás všechny. Petr a Shanaka
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
Album zobrazuje pouze fotky a videa ( z ). - zrušit filtraci.

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

Název

INDIE 2018 🇮🇳 - NEW DELHI

Popis

#INDIE #NEWDELHI #CESTOVÁNÍ

Období

leden 2018

Statistiky

  • 100 fotek
  • - zobrazení
  • 33 se líbí

Kategorie a štítky

Nastavení

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Přístupné pouze pro 18+

Vidí pouze lidé, kteří potvrdí svou plnoletost pro zobrazení obsahu 18+.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Zakódované album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Nahlásit album
Reklama

Další alba autora

Podobná alba

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí...

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout
znovu

Také album můžete sdílet

Spustit prezentaci Zastavit
TIP Změny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotkuvideo tak objeví více lidí.
INDIE 2018 🇮🇳 - NEW DELHI
Komentáře Přidat